GUIDE: Jak překonat pocit ztracené niti?

11:40





I. Je dobré se občas cítit špatně, ztratit chuť a nevědět co se sebou? Jaké to je, ztratit motivaci a proč se to děje?

Po nekonečné řadě dnů, kdy si dokážu poradit s problémy a výzvami se jednoho dne probouzím a cítím se mizerně. 
Měla jsem naplánované tři dny volna na které jsem měla popsaných několik stránek úkolů.
Po několika měsících jsem se cítila prázdná, bez motivace a chuti splnit si svoje cíle. Užít si svoje volno a udělat si čas sama na sebe. Přemýšlela jsem co se stalo. 

Proč se mi najednou nechce vstát z postele? Proč přemýšlím o tom, že zůstanu dneska v posteli a raději budu celý den jíst a brečet? Proč mám pocit, že už nikdy nezvládnu chodit do práce a  být oporou své rodině a přátelům?
Nikdo mi neublížil, nikdo mi neřekl nic špatného. Mám dostatek lásky, jsem šťastná a spokojená...tak proč se mi chce brečet a stěžovat si a fňukat? Proč se chci vrátit do doby kdy jsem byla destruktivní?Je snadné zůstat v takovémto stavu po několik týdnů. I déle.
Vím to, protože jsem to zažívala několikrát do roka. Je to jednodušší než se snažit. Ale jak ten pocit překonat a bojovat proti němu?

I přesto, že jsem věděla, že většinu věcí co jsem si slíbila dneska neudělám, sebrala jsem veškerou svoji vůli a odešla z domu. Trvalo mi to celé dopoledne.
Myslím, že to je první krok k záchraně. Odejít z domu. Nadýchat se čerstvého vzduchu. 

Moje zkušenost byla hrozná. Nic se mi nedařilo. Ze dvou schůzek jsem jednu zrušila. Nemohla jsem se rozhodnout kam půjdu, ani kudy pojedu.
Přemýšlela jsem o tom, co by mohlo pomoci. Bylo to jednoduché. Druhým krokem je psát o tom. Samozřejmě jsem si zapomněla tužku, kterou vždycky nosím.

To mě přivádí k třetímu kroku. Hledat ve špatných věcech dobré. Jsem zvyklá psát všechny nápady a poznámky do svého bločku. Nemám ráda psaní do poznámek v mobilu, ale překonala jsem se. V tu chvíli jsem se rozhodla, že to je skvělé. Napsala jsem toho dost a  byla jsem ráda, že to nebudu muset přepisovat do počítače ale jednoduše si to budu moct přeposlat.

Ulevilo se mi, ale pořád to nebylo dobré. Nejradši bych jela domů a svalila se na postel. Nakonec jsem věděla co mi pomůže. Co vždycky pomůže. Přítel, rodina, kamarádi...
Posledním krokem je strávit nějaký čas s někým koho máte rádi. Pozvěte někoho na oběd nebo na kávu. Zjistěte jak se má ten druhý a na sebe zapomeňte. Nejste jediný kdo má problémy. Inspirujte se u ostatních.

Na konci dne, což bylo asi někdy v deset večer jsem se cítila mnohem lépe.
Nestihla jsem spoustu věcí, ale měla jsem skvělý pocit z toho, že jsem zvládla překonat sama sebe a nezůstat doma v sebelítosti. To mi hodně pomohlo. 

Každý má svůj průběh. Pro mě je důležité si uvědomit můj aktuální stav a udělat si malou diagnostiku. Většinou to bývá dlouho neřešený problém. Můj kostlivec, nebo zdravotní problémy.  Je to hodně těžké. Jsem tak sama sobě svým terapeutem.
Každý bojujeme s něčím jiným a proto se naše dny kdy ztratíme nit u každého projevují jinak. Každý budeme mít vlastní seznam věcí, které nám udělají lépe.

Věci, které mi dlouhodobě pomáhají je pravidelný pohyb, práce, zdravá strava, sebevzdělávání a přátelé. A co pomáhá vám? Budu ráda když se podělíte o tipy a zkušenosti.


Eliška

 

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

O Elišce

Neumí psát o věcech o kterých chce psát.

Svět podle mě

O Elišce II.

Jsou dny, kdy nemůže.

Subscribe