ROADTRIP: Sicílie II. - První den na cestě

0:25



Noc na letišti

Byla jsem před i během letu hrozně nervózní. Všechny ty divné věci a k tomu dlouhé čekání ve mě probudilo pocit jako kdyby nic okolo nebylo reálné.
Vždycky v letadle pozoruji, jak se chová personál. Ve filmu The Day After Tomorrow říkali, že dokud rozvážejí pití a jídlo je všechno v pořádku (haha). Naštěstí mám vedle sebe Toma. Každý v uších svoje sluchátka a jedeme naše největší pecky. Myslím, že pán co seděl vedle mě, musel mít trauma z našeho neustálého křepčení. V shufflu mi hrál ten nejvíc party playlist na uklidnění.
Jen mě málem trefilo, když letadlo při přistání na ranveji poskočilo. Nejspíš je to úplně normální, ale nelétám tak často, takže těžko říct.
V půl druhé v noci jsme byli na místě a spousta lidí zůstala jako my na letišti přes noc. Letištní hala v Trapani je jen pár okýnek patřící půjčovnám aut, kavárna a pár lavic. Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykla na místní těžký a vlhký vzduch. V příletové hale bylo sem tam jen pár nepohodlných sedaček. Chvíli jsme okouněli a já si postupně jednu lavici zabrala celou pro sebe, zapomněla jsem na to jak je tvrdá a spala nerušeně pár hodin.  
Kluci někde zjistili, že letiště je normálně přes noc zavřené a jen kvůli našemu zpožděnému letu zůstalo otevřené a my mohli spát uvnitř. Na takovém letišti by mi vůbec nevadilo spát venku v hamace. Každopádně nás to nenapadlo a při průzkumu venku toho moc vidět nebylo.
Už v šest ráno se mi nechtělo dál spát, tak jsem si vyčistila zuby a k snídani si dala espresso a suchou housku s kusem hermelínu z Prahy. Záchody tu jsou naprosto příšerné, smrdí a nemají prkýnka. Tak to bylo na většině míst na Sicílii. Žádný luxus tu nečekejte. A to ani v kavárně, restauraci a tak dále. Další věc je, že se nikde nesmí házet toaleťák do záchodu. Na ten mají hned vedle speciální koš. 
S Tomem jsme udělali rychlý průzkum blízkého okolí. Obklopovalo nás parkoviště s hlídacím psem, suchá tráva, pár stromů a jeden poničený kaktus. Nikde tu není pěší zóna. Vzduchu od moře jsem se nemohla nabažit.
Půjčujeme si auto
V osm ráno otvírala autopůjčovna.
V hlavě se mi už rýsoval obrázek narvané pláže a koupání v moři.
Pán z půjčovny nám udělal několik nabídek. Měsíc před odletem jsme řešili, zda si auto rezervujeme předem. Jenže všude bylo uvedené, že potřebujeme kreditní kartu. Na české helpline mi moc nepomohli, kromě toho, že mi zopakovali: „Ano opravdu je potřeba kreditní karta.“
Na internetu psal každý něco jiného a nikdo z nás s něčím takovým neměl zkušenost ani nikoho známého, kdo by měl. Tak z té rezervace nakonec sešlo a my spoléhali na to, že to s kreditkou není tak žhavé. Taky že nebylo. Peníze nám zablokovali z debetky. Naše částka za auto byla najednou třikrát tolik, než jsme si na začátku představovali, ale pro 4 lidi to byla pořád slušná cena.
Jediný zádrhel byl ve věku řidiče. Řidičům pod 25 let účtují navíc 12 eur. Za den. To by nás vyšlo o dost dráž a už by to nebylo výhodné ani pro 4.
Pán byl, ale kulišák a postaršil Radima o dva měsíce. Jsem strašně vděčná za tohohle hodného Itala. Všechno nejlepší! (Máme, to ale štěstí, že?)



Náš dům.

Cestou na pláž

Naše auto po osmé ráno jelo z letiště do Trapani. Na třetí pokus jsme na kraji města našli Lidl. Dopravním značkám vůbec nerozumíme a postupem času zjišťujeme, že všechno to značení a předpisy, které známe, jsou tu asi jedno obrovské doporučení. Italové jezdí pěkně na prasáka. Jejich ulice jsou malé, jejich auta jsou malé a jim nedělá problém do sebe párkrát žďuchnout a jedou dál. Tisíckrát za cestu si každý zatroubí, nevíme proč, ale všichni prostě jedou dál.
Hned mě na parkovišti kousli tři komáři. Repelent sebou nemám. Ani nic na kousnutí. Do zásob jídla přibyl sýr, pečivo, banány… Prostě něco, aby to v autě vydrželo vysoké teploty a my to mohli jíst i zítra.  
Neměla jsem teploměr, ale v devět ráno muselo být už minimálně třicet stupňů.
Navigace nás dovedla až do Intersportu, kde jsme chtěli koupit bombu na náš hořák, abychom si mohli uvařit těstoviny a čaj. Jenže místní Intersport nebyl takový, jaký ho známe. Měli jen oblečení. Žádnou výbavu na kempování. Nikdo neuměl anglicky a na slovo camp a fire se nikdo nechytil. Holt Italové prý nekempují a nechápou, proč vy chcete něco takového dělat.
Rozpálené Trapani nás moc nelákalo a tak se rozhodlo, že budeme raději hledat pláž.
San Vito Lo Capo leželo dál na severu. Je tu snad víc prodejců šátků než turistů. Naposledy jsem byla u moře 11 let zpátky, ale nic takového si nepamatuji. Tady nám každých 15 vteřin někdo nabízel všechny možné cetky.
S Tomem se nám akorát podařilo pořídit moc pěkné osušky. To byla investice také do budoucnosti. Určitě je využijeme i po dovolené.
Já se chtěla fotit, ale Toma to zmohlo.

"To jako držíš co?" ..."Nic nedržim."


Městečko Palermo
Odpoledne jsme stihli dojet do Palerma. Tam se nám podařilo koupit bombu na hořák a projít se pěkným městem. Hlavní ulice plné lidí a okolní zase plné odpadků. Odpadky, pytle, jídlo, krabice byli všude. Mezi tím běhali divoké kočky a holubi. Takové bylo Palermo. Ten kus města nám bohatě stačil. Tady je toho k vidění určitě víc, ale my chceme vidět jiné věci a tak jedeme dál. Žádná ztráta času ve velkých městech.


Palermo
K večeru jsme jezdili kolem a kolem a hledali místo na přespání. Byl to dost nervák. Každý kus pozemku byl oplocený. Zajížďka 60 km do vnitrozemí nám moc nepomohla. Pořád to bylo to samé. A pak se začali u cest objevovat divocí psi, kteří hodovali na hromadách odpadků a vyhlíželi turisty, které sežerou. Netušila jsem, kde spali všichni ti, kdo psali ve fórech, že není problém přespat na Sicílii v přírodě.



Pošta v Palermu

První noc v divočině

Naší první noc jsme strávili na kraji městečka, jehož jméno neznám, u hřbitova na parkovišti. Po 60 kilometrech hledání to bylo místo, které se zdálo jako jediná možnost. Už jsme se těšili na naše těstovinové hody, ale bomba na hořák nepasovala. Takže žádná teplá večeře ani ranní čaj.
Kluci spali v autě a my s Tomem jsme si pověsili hamaky vedle sebe mezi strom a plot autobusové zastávky.
Jednou kolem nás proběhla liška a vzápětí se z toho malého náměstíčka u hřbitova se kdo ví proč, stal kruháč. Každých pět minut sem přijelo auto, otočilo se a odjelo. Někdo sem přijel venčit psa a nějaký kluk tu učil slečnu jak se rozjíždět a tak dále.  Do půlnoci tu projela snad půlka města. Nikdo nám nevěnoval pozornost a já usnula jako miminko a vzbudil mě až budík v sedm ráno.
(Tom mi později přiznal, že viděl na silnici dole běžet psa. Můj dobrodruh ve mně je ve skutečnosti vlastně pěkný strašpytel a bojí se, aby nás nesežralo nějaké divoké zvíře.)


Ložnice v divočině u parkoviště.

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

O Elišce

Neumí psát o věcech o kterých chce psát.

Svět podle mě

O Elišce II.

Jsou dny, kdy nemůže.

Subscribe