DIY: Prací gel z Jelena a moje zkušenost

13:13



Před pár měsící jsem se konečně dokopala k výrobě vlastního pracího gelu.
Nejdřív jsem byla skeptická a moc jsem nevěřila tomu, že bude fungovat.
Po první pračce jsem byla nadšená. Gel dávám přímo do bubnu a vyjímečně střídám s klasickým práškem.

K výrobě je potřeba jen jedno mýdlo Jelen, voda pokojové teploty a prášková soda na praní.

Nastrouhala jsem si mýdlo a postupně jsem k němu přimíchávala vodu, kterou jsem si předtím nechala odstát. Gel jsem na závěr rozmixovala tyčovým mixérem, abych tam neměla hrudky.
Poprvé jsem dala na jedno mýdlo 7 litrů vody a 400 gramů sody. Gel byl hodně hustý a u mě si získal velký úspěch. Prádlo bylo svěží a krásně vonělo.

Na druhou várku, kterou jsem dělala nedávno, jsem použila 10 litrů vody. Gel byl tekutější, ale prádlo vonělo méně. Ztrátu vůně připisuji jiné značce sody na praní.
Koupila jsem jí v drogerii Rossmann.
Hotový gel jsem rozdělila do vyvařených a čistých sklenic od okurek, kterých mám v komoře spoustu. Jako dávkovač používám skleničku od vypálené svíčky z Ikea.

Soda na praní se mi špatně sháněla.  Kousek, kde bydlím, je jedna malá retro drogerie a tam jsem koupila půl kila sody za 30 korun. Když jsem jí sháněla podruhé v DM a Teta, tak jí nikde neměli. Nakonec jsem sodu sehnala v Rossmannovi, ale nejsem s ní úplně spokojená. Nejlepší bude si příště objednat sodu přes internet, nebo koupit tu první, která hezky voněla.

Měla jsem představu o výhodách, které mi domácí gel přinese. Nemusím se tahat s velkými pytli pracího prášku z obchodu. S domácím gelem ušetřím opravdu hodně peněz. Deset litrů mě vyjde na 50 korun. Vyjímečně používám i normální prací prášek, nebo kapsle na opravdu špinavé prádlo a na skvrny, které nejdou vyprat.

Vyráběli jste si někdy domácí gel na praní nebo o tom přemýšlíte? Máte tip na dobrou sodu na praní? Napiště mi :)

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Já si nedávno koupila prací gel Jelen v Lidlu v akci a dost mě to překvapilo. Nic moc jsem od toho neočekávala, ale teď si ho nemůžu vynachválit. :)

    OdpovědětVymazat

Popular Posts

O Elišce

Neumí psát o věcech o kterých chce psát.

Svět podle mě

O Elišce II.

Jsou dny, kdy nemůže.

Subscribe