Průvodce životem: 5 tipů jak zahnat podzimní splín

12:21





30.9.2019

Dnes se cítím podivně.
Je to podzimní mrak, který na mě jde. Celý den je mi do breku a cítím se ztraceně. Celý měsíc jsem cvičila, pracovala, učila se, tvořila, byla venku, na horách. Svítilo slunce a všechno mě hřálo.
Nechtěla jsem však veškerou snahu zahodit a jít si lehnout s kapesníkem a čokoládou na zbytek dne do postele. Ten den by se mohl protáhnout na dny a možná měsíce.
Pro sebe a pro někoho jiného, komu by se to hodilo jsem sepsala pár tipů na to, jak překonat mrzutý den. Já ho díky tomu překonala. Za tři čtvrtě dne. Tak vznikl tenhle článek.

Vzpomeň si na svoje plány, cíle. Vytáhni to-do listy.

Je čas si připomenout proč jsi tady. Za čím jdeš? Vytáhni zapsané cíle. Já si je vždy píšu, protože jak upadám do melancholie nemůžu si nikdy vzpomenout, jaký byl smysl mých dnů předtím.
Projdi si svoje cíle. Možná přijdeš na to, že jich máš už pár splněných. Vyber alespoň jednu věc, kterou dnes splníš nebo s ní pohneš kupředu.
Připadá ti, že tě nic nečeká? Zamysli se. Jestli opravdu ne, zkus začít plánovat místa na dovolenou, výlety, seznam jídel, které chceš ochutnat, seznam knížek, které chceš přečíst, co chceš ještě na podzim stihnout? Začni si rozepisovat svoje plány a cíle na jednotlivé body. Uvidíš, že toho je tolik, co tě čeká.

Najdi kolem sebe inspiraci

Projdi si zajímavé weby, knížky nebo časopisy. Všude je tolik inspirace a ta ti pomůže otevřít
sklíčenou mysl. Vylov svoje odložené projekty a zájmy. Co z toho bylo dlouho u ledu?
Jdi na pinterest, oblíbené blogy, stáhni si zajímavý e-book k tématům, která tě zajímají, najdi recepty, které chceš zkusit, najdi si výukové a DIY weby, hledej nejnovější tipy, události, dění ve světě…
Vše, co tě zaujme si poznamenej, ulož a zapiš. Zkus realizovat jednu věc z tvého předešlého seznamu. Zkus se opravdu zaměřit na projekty, které máš už rozdělané a byly vytyčeny předtím. Protože další seznamy nových věcí vedou ke stagnaci a hromadění úkolů a projektů. Nesnaž se najít za každou cenu něco nového.




Vykliď prostor

Na tvoření, učení a posun kupředu je nejlepší pořádek. Začni úklidem pracovního místa. Kromě toho si najdi dvě až tři věci v domácnosti, které jsou zanedbávané nebo bys je normálně neuklidil. Zbav se jednou pro vždy lichých ponožek a dalších tří věcí, co už nepřinášejí radost a jen se na ně práší.  
Udělej si prostor nejen v hlavě, ale také i okolo sebe.

Hýbej se

Zacvič si nebo jdi na procházku. Alespoň na 20 minut zahřej své tělo pohybem. Čerstvý vzduch tě přivede na jiné myšlenky. Vynes smetí a prodluž si pobyt venku. A když je opravdu hnusně? Zamiř na youtube a najdi si tvé oblíbené nebo nové oblíbené video se cvičením.

Promluv si

Popovídej si někým, koho máš po ruce nebo někomu zavolej. Zeptej se na něco, na co by ses normálně neptal. Klidně řekni, že ti dnes není nejlíp a potřebuješ si popovídat. Vyslechni i toho druhého. Třeba nejsi sám, komu je smutno.

Tohle jsou věci, které mi moc pomohly. Den začal smutkem, chutí brečet a zahrabat se před světem. Sedla jsem si nad to a zamyslela se nad tím, co jsem dělala a chtěla dělat. Uklidila jsem si v lednici, vyhodila starý sušák, zacvičila si, napsala si věci, co chci dneska udělat a udělala je. Později mi Tom a moje maminka udělali terapii a já sepsala tyhle tipy.  A mám hroznou radost, že jsem se nevzdala a něco z té špatné nálady vydolovala a vytvořila. 

Pro každého může fungovat něco jiného. Napiš mi do komentářů jestli ti třeba pomáhá něco jiného a co.





You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

O Elišce

Neumí psát o věcech o kterých chce psát.

Svět podle mě

O Elišce II.

Jsou dny, kdy nemůže.

Subscribe