Průvodce životem: Být sám sebou

11:43




Co je to být sám sebou a jak moc jsme sami sebou?
Okolo nás je spousta vjemů, lidí, informací, názorů, zážitků, zkušeností a my si z toho každého kousíček ukládáme.

Lidé mi občas říkají ať zůstanu sama sebou, ať zůstanu vždycky svá. A co to znamená? Jakou mě asi lidé vidí? A když nejsem svá, tak jaká jsem? V poslední době o tomto tématu docela dost přemýšlím. 

Momentálně už nějakých pár měsíců prožívám další osvícenství svého života. Poslouchám desítky podcastů – poslouchám různé názory, věci o zdravém životním stylu, o osobních zkušenostech atd. Přemýšlím o tom, jak já jsem já a jak si teď mnohem více vážím sama sebe, co mě k tomu přivedlo a jak to, že se teď cítím spokojená a šťastná (s nešťastnými výkyvy samozřejmě).

Při tom všem rozjímání a přemýšlení jsem přišla na spoustu věcí, ale jedna je nejvíce podstatná.

Proč se mi nikdy předtím nepovedlo být dlouhodobě spokojená, šťastná, se zdravým pohledem na svět, a dokonce i postavou. Proč mi vydrželo tak dlouho se utápět v temných hlubinách. Proč jsem nikdy nedělala věci, které mě baví a posunují vpřed? 

To je tak, že nikdy předtím nebylo žádné JÁ.

Vždycky jsem chtěla být někdo jiný, mít jiné názory – protože všechny mi přišly lepší než ty moje, postavu – tu kterou měly kamarádky, spolužačky...
Chtěla jsem jiné oblečení, jméno, vlasy, nos, nohy, umět to, co uměl někdo jiný, vlastnit to, co měl někdo jiný. 
Jak moc toxické tohle je a kolik lidí to má stejně a žije tak svůj život. Kolik lidí se z toho dokáže dostat a kolik lidí s tím občas ve slabých chvilkách bojuje znovu a znovu, tak jako já?

Nyní je pro mě mnohem jednodušší určit, kdy se chovám toxicky sama k sobě a pak si dokážu vybojovat své já. Ale občas je to ta nejtěžší věc na světě a nechce se mi do toho. Protože svět kolem nás nám podstrkuje krásné životy druhých ze sociálních sítí, posloucháme podcasty úspěšných lidí, koukáme se, jak se z koníčku stane obživa a koukáme a posloucháme a chceme to taky, ale zapomínáme dělat ty jiné věci, které definují tu naší pravou podstatu. Zapomínáme, že existujeme a že to co mají ostatní nemůžeme dělat, protože to nejsme my. My bychom měli dělat věci, které vyhovují nám samým, a ne těm u kterých je vidíme.  


A co je být sám sebou? Nevím, tuším. Já jsem sama sebou, když jsem spokojená. Což znamená široký pojem věcí, které se okolo mě dějí na všech možných úrovních. Je to široké spektrum navazujících událostí, které dělají mě člověkem, kterým jsem nejradši. A to je pro mě být sám sebou.



You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

O Elišce

Neumí psát o věcech o kterých chce psát.

Svět podle mě

O Elišce II.

Jsou dny, kdy nemůže.

Subscribe