ELIŠKA: My name is...

8:54

 
I. Matěj. Tak jsem se měla jmenovat. Ale místo kluka pro kterého bylo připravené jméno se narodila holčička. 
Taky se všechny vaše babičky jmenují Jana? Moje ano. Lucka, Kristýna, Jana, Anna... Často používaná jména pro mě moje maminka nechtěla. Nechtěla ani abych se jmenovala po některé z prababiček atd. Chtěla pro mě originální hezké jméno. S její maminkou - mojí babičkou přišly na jiné české jméno, které je romantické a vznešené. Takže nosím jméno Elišky Přemyslovny.
 
Do takových devatenácti let jsem s tím jménem měla problém. Chtěla jsem nějaké víc cool jméno. Nelíbilo se mi moje  a předělávala jsem si ho přezdívkama. Nejčastěji a nejdéle jsem byla Elis. Jediné co se mi líbilo bylo, že jsem vždycky jediná Eliška ve třídě nebo kdekoliv jinde. Za celé ty roky jsem potkala opravdu málo mých jmenovkyň. Stejně tak jako jsem se musela časem naučit mít ráda sama sebe jsem musela začít mít ráda svoje jméno.
 
Moje jméno pochází z hebrejského eliševah nebo elisheba a znamená Bůh je má přísaha. Eli znamená můj bůh a Sheba znamená přísaha.
Elisheva byla  ženou Aarona. Předka nejvyšších židovských knězů a bratra Mojžíše


Pro mě je Eliška slečna co chce bojovat za lepší svět a lepší já.

A jak se jmenujete vy?




 
 
 

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

O Elišce

Neumí psát o věcech o kterých chce psát.

Svět podle mě

O Elišce II.

Jsou dny, kdy nemůže.

Subscribe