ROADTRIP: Sicílie VI. - Zpátky do antiky a kupředu v dobrodružství

17:21


Den v Syrakusách

Budíček nám zazvonil v devět hodin. Tak akorát na úklid bytu, ranní sprchu, záchod, sundání prádla a pohodovou snídani. Po odevzdání klíčů jsme šli na druhou stranu města podívat se na Teatro Greco do archeologického areálu a další antické památky. Ve městě byla spousta stánků s ovocem, se suvenýry a zmrzlinami. Vládla tu velmi příjemná atmosféra a jediné co mě rušilo, bylo chození kolem silnic ostatně jako všude. Uvědomila jsem si, že jinak se tu velmi chytře vyhýbáme rušivým velkým městům a užíváme si krásy Sicílie téměř nerušeně.


 
Líbí se mi, že tu všude mají vstupy pro lidi mladší 25 let za polovinu. Stačí jen ukázat občanku a vůbec nemusíte být studentem. Kluci to náležitě ocenili a já byla trochu smutná, že mi není méně.
 
Zase nám došla voda. Včera jsme sice nakupovali, ale kluci omylem vzali ochucené citronové vody. Takže na nás přišla menší krize. Místní vodu jsme si natočili do lahve, ale byla hodně slaná a teplá.  Taková voda tu je všude a je označená jako pitná, ale pít se opravdu nedá.
 
Vejde se sem až 15 000 diváků.

Divadelní zázemí. Šatny.
Řecké divadlo mě zklamalo. Momentálně je obložené prkny, protkané kabely, je tam položený obrovský červený koberec a vůbec se na to nedá koukat jako na antické dědictví naší krásné planety, kde se hráli dramata Sofokla,Euripidova... Představení, které tu hrají, může být kouzelné, ale s tou technikou okolo, to ztratilo svojí jedinečnost. Výhled na město byl ovšem mimořádný.
Kromě divadla je tu, ale k vidění spousta dalších památek a přírodních útvarů, které mě přenesli o tisíce let nazpět.
 
Ucho Dionýsovo.

Římský amfitéátr.
Raguza

Odpoledne se zatáhlo a udělalo příjemně. Okouněli jsme na promenádě, kde se divoké kočky rvali o odpadky. V prvních dnech nás překvapilo, že celá Sicílie je zavalená tunami odpadků.
Okolo silnic přetékají popelnice, všude jsou černé skládky a v ulicích měst, to vypadá v postranních uličkách jako na skládce. Je to proto, že místní popeláři stávkují z důvodu nevyplácení mzdy. Sicílie má problémy se svozem odpadu víc jak 14 let. V roce 2007 se v zemi nahromadilo víc jak 110 000 tun odpadu.

Tohle mi na cestování přijde nejvíce smutné. Nejen tady, ale všude na světě si vytváříme nehostinné prostředí, ničíme přírodu a planetu. Z masového turismu a chtíči po pohodlí lenivíme a nestaráme se o okolí. Sicílie je krásná, ale je zničená. Stejně tak, jako další místa na Zemi. Tady mi došlo, jak moc má smysl žít zero waste a předávat svoje zkušenosti dál.
V Syrakusách se mi líbilo, ale myslím, že bych tady ráda strávila trochu víc času. Dnešní den totiž utekl velmi rychle.
 
Poslední pohled na město.
Vítr od moře foukal, zatáhlo se a my jeli do Ragusy. Už se pomalu stáčíme zase zpátky na sever. Naše dovolená se přehoupla přes půlku.
Zdejší města jsou tak trochu města duchů. Místní prodávají domy ve velké míře. Průvodce v Castiglione Di Sicilia nám řekl, že je to hlavně kvůli opakovanému zničení rodné půdy lávou. Ale Ragusa byla sice plná domů na prodej, ale opuštěná rozhodně nebyla. Všude bylo plno turistů. Tohle město bylo v roce 1693 zničeno při zemětřesení a pak bylo znovu vybudováno a jeho romantické uličky stojí za to vidět.
V podvečer se nad námi přehnala přeháňka, den se krátil a tak byl čas hledat další místo na spaní.
 

Nádherná Ragusa

Bude bouřka.
Zase jsme jeli kolem samých oplocených oblastí na pobřeží. Byla tu série kempů vedle sebe a nám netrvalo dlouho, než jsme do jednoho z nich vjeli a za hubičku si tu pověsili hamaky na sloupky a palmy. Kemp byl přímo u moře a my se koukali na zapadající slunce.
Byl to magický večer, ležela jsem v hamace a koukala na temné nebe poseté tisícem hvězd.
Byla jsem moc šťastná.
Spíme skoro na pláži.
 

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

O Elišce

Neumí psát o věcech o kterých chce psát.

Svět podle mě

O Elišce II.

Jsou dny, kdy nemůže.

Subscribe