ROADTRIP: Sicílie V. - Etna

2:14


 
3000 metrů nad mořem

Vítr pořád foukal. Naše snídaně byla velmi skromná a na cestu jsem vzala jen oříšky, jablka a vodu.
Z parkoviště vedla cesta nahoru z lávového štěrku. Obklopovala nás masa černých kopců. Cestu nahoru jsme podle vzdálenosti odhadli na 4 hodiny a zpátky také.
Prvních 300 výškových metrů bylo náročných. Měla jsem příšernou žízeň, až mi skoro tekla pěna od pusy. Naštěstí s tím jak jsme se dostávali výš, ubývalo vedro a vítr příjemně foukal. Nakonec jsem si mohla vzít i svojí větrovku aby mi nebyla zima. Bylo to fajn.
Všechno kolem bylo naprosto fascinující a obrovské a taky trochu děsivé. Všechny ty černé hory a pohled dolů na proudy lávy, které tu protékaly. Sopka vzbuzovala respekt. Ze shora jsme viděli, jak je parkoviště postavené přesně tam kde v roce 2005 tekl proud.




Bylo to všechno úžasné a taky docela bolestivé. Špatná strava, nedostatek vitaminů a spánku mě dnes zmohl a já měla pěkné křeče v lýtkách.  Oslavovala jsem každou rovinku jako něco posvátného a užívala si každý bezbolestný krok. Čekalo mě ještě spoustu stoupání a já žila z okamžiku, kdy budu nahoře a budu se moct svalit a dát si ten balík ořechů, co mám v batohu.
Oříšky a nezapomenutelný zážitek, který budu moct vyprávět, mi dávali sílu na to jít dál svým šnečím tempem.
2800 metrů vysoko a nám se ztížil dech. Petr a Radim byli daleko před námi. Já si držela pár metrů náskok před Tomášem abych mohla odpočívat ale stejně mě nakonec předběhl. Zatracená housková a sýrová strava.
Každopádně po tomhle výstupu už nikdy nebude žádné šlapání do kopce tak hrozné.
Před námi stoupal červený a žlutý dým z kráteru. Kromě Italů, kteří nás přešli, jako blesk cestou nahoru byli první lidé až na cestě dolů. Parkoviště pod námi bylo stále pusté. Nikdo nevěděl, že tu jsme.

 
Cesta zpátky od hory osudu
Skončili jsme na 3000 metrech, kousek od místa kde končila cesta. Bylo to nejvýš, co kdo z nás kdy byl. Kluci šli prozkoumat konec cesty a my si užívali výhled a s batohy pod hlavou jsme usnuli.
Měla jsem jen pár hrstí oříšků a hned se zase šlo dolů. Pět hodin nahoru a tři zpátky.
Bylo to skvělý mít to za sebou, byla jsem šťastná jak blázen. Nechápala jsem, jak jsme to mohli vyšlápnout. Bylo to neuvěřitelné. Dohromady 25 kilometrů. Při cestě dolů to bylo ještě šílenější. Moje boty byly plné popela, nohy černé, všichni jsme byli špinavý a smradlavý, ale voda už nebyla, abychom se mohli opláchnout. V jednom otevřeném krámku jsem alespoň koupila Magnumy jako sladkou odměnu. A tak jsme dali Etně sbohem.

 
 
Mekáč a záchod s prkýnkem byli na řadě. Dnes spíme v normální posteli. Včera jsem během naší návštěvy v Alcantaře rezervovala byt v Syrakusách. Za hubičku. Čekala na nás palanda, spousta zásuvek pro naše mobily, záchod, sprcha, snídaně a pračka!
Nadšeně jsem cpala prádlo do pračky. Pila jsem slavnostně pivo, užívala si matrace a toho, že na nose nemám mouchy ani komáry.
Opojená dnešním dnem a vděkem za neuvěřitelný zážitek jsem spala v jedné poloze až do rána. 

 

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

O Elišce

Neumí psát o věcech o kterých chce psát.

Svět podle mě

O Elišce II.

Jsou dny, kdy nemůže.

Subscribe